로고

한국해양기술
로그인 회원가입
  • 자유게시판
  • 자유게시판

    자유게시판

    تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

    페이지 정보

    profile_image
    작성자 Inge
    댓글 0건 조회 23회 작성일 24-10-23 01:51

    본문

    یکی از سوالات اساسی در حوزه مصالح فولادی ساختمانی، تفاوت بین ناودانی سبک و سنگین است. همانطور که قيمت ناودانی می‌دانید ناودانی یک مقطع پروفیل ناودانی باز است که از یک سطح افقی (جان) و دو سطح عمودی (بال) تشکیل شده و به دو شکل U یا C می‌باشد که در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. این پروفیل فولادی مستحکم، براساس فاکتورهای مختلفی همچون ابعاد، روش ساخت، جنس و وزن تقسیم‌بندی می‌شود. براساس فاکتور وزن دارای دو نوع ناودانی سبک و ناودانی سنگین است. تفاوت ناودانی قيمت ناودانی سبک و سنگین در وزن آنها محدود نشده و باعث شده این دو نوع ناودانی از لحاظ کاربرد، استاندارد تولید، ابعاد و… نیز با هم تفاوت داشته باشند. آگاهی از این تفاوت‌ ناودانی سبک و سنگین به مهندسین و کارفرمایان کمک می‌کند تا محصول مد نظر خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنند. علاوه بر این جلوی خرید اشتباه و ضررهای مالی را تا حد زیادی می‌گیرد. قبل از آن که به مقایسه ناودانی سبک و سنگین بپردازیم، لازم است ابتدا به مشخصات و ویژگی‌های ناودانی سبک و سنگین آشنا شوید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    تفاوت ناودانی اروپایی با ناودانی سبک
    یکی از تفاوت‌های بارز این دو نوع ناودانی، اطلاعات درج شده در جدول اشتال بر اساس وزن و قيمت ناودانی ابعاد است. در واقع قيمت ناودانی اروپایی، بر اساس اطلاعات موجود در جدول اشتال تولید می‌شود. در صورتی ناودانی‌های سبک تولید شده در ایران، وزن و ابعادی سبک‌تر از اطلاعات موجود در جدول اشتال دارند. ناودانی اروپایی همچنین در مواردی مانند ضخامت، وزن، نوع استاندارد، کارخانه‌های تولیدکننده، کاربرد و قیمت با ناودانی سبک تفاوت دارد. با توجه به ضخامت و وزن‌ ناودانی سبک از آن جهت کاربردهایی که نیاز به تحمل وزن کمتری است، استفاده می‌شود. در مقابل ناودانی اروپایی با توجه به این‌که از مقاومت بیشتری برخوردار است، برای استفاده در کاربردهایی با نیاز به تحمل فشار بالا، مناسب است.

    54.jpg۲. ناودانی پرسی
    با پرس ورق‌هایی به طول ۶ متر می‌توان این نوع ناودانی را تولید کرد. البته امکان ساخت آن در ابعاد دلخواه مشتری نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند تولید ناودانی کلیک کنید.

    ناودانی اروپایی آهن UPNST37
    یکی دیگر از ناودانی‌های اروپایی رایج، ناودانی فولادی st37 بوده که از پروفیل‌های پرفروش بازار آهن‌آلات به‌شمار می‌رود. فولاد به‌کار رفته برای تولید این پروفیل، آلیاژ st37 است. در ساختار این آلیاژ، فولاد کم کربن وجود دارد که سبب شده خاصیت جوش‌پذیری و خواص مکانیکی ناودانی افزایش یابد.

    ساخت ماشین‌آلات سنگین و کامیون‌ها
    ساخت اسکلت فلزی بنا
    ساخت بادبند، ستون و خرپا در سازه‌های بلند
    استفاده از ناودانی برای تجهیزات ترافیکی و پایه برای گاردریل‌ها
    ساخت درب‌ و پنجره آهنی
    کاربرد ناودانی در سیستم‌های پایپ لاین و پایپینگ برای ساخت ساپورت لوله‌ها
    استفاده از ناودانی به‌عنوان مهاربند برای ترمیم دیوارهایی که تخریب شده‌اند
    ساخت قاب فلزی در تجهیزات صنعتی
    جمع بندی نهایی
    ناودانی اروپایی را می‌توان به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین انواع فولادی، به شمار آورد. این ناودانی‌ها بر اساس استاندارد اروپایی به صورت UNP تولید می‌شود. یکی از مشخصه‌های بارز این ناودانی، نسبت به ناودانی‌های دیگر، وزن بیشتر آن‌ها است که به ناودانی سنگین نیز معروف هستند. ضخامت و ابعاد این ناودانی نیز بالاتر از ناودانی‌های دیگر است از این‌رو از آن برای ساخت انواع خرپا، ستون و بادگیر در پروژه‌های بزرگ استفاده می‌شود. قیمت این ناودانی همچنین نسبت به استانداردهای دیگر بالاتر است. در واقع قیمت آن، با توجه به این‌که تولید ایران یا خارج است و همچنین مواد اولیه‌ی مورد استفاده در آن، متفاوت است. به عنوان مثال ناودانی اروپایی تولید شده در ایران، اگر با استفاده از روش فابریک ساخته شود، کیفیت بهتر و قیمت بالاتری دارد. حال که با اطلاعات در مورد ناودانی‌های اروپایی آشنا شدید، می‌توانید در مورد خرید آن برای کاربرد موردنظر خود تصمیم بگیرید.

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.